آموزش زبان با استفاده از نقاشی به کودکان

همانطور که در مقاله های قبلی نیز گفته شد، آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید کاملا غیر مستقیم و همراه با روش های خلاقانه و بازی و سرگرمی باشد.یکی از این روش های خلاقانه آموزش زبان با استفاده از نقاشی به کودکان است.

آموزش زبان با استفاده از نقاشی

روش های آموزش زبان به کودکان با استفاده از نقاشی

۱- زمانی که کودک شما شروع به کشیدن نقاشی میکند او را تشویق کنید تا اجزای نقاشی را به انگلیسی برای شما بگوید.مثلا درختی را که به تصویر کشیده به او نشان بدهید و از او بخواهید که انگلیسی آن کلمه را بگوید.

۲- درباره ی موضوعی که به زبان انگلیسی از پکیج های دوزبانگی یادگرفته، مثلا اعضای بدن را نقاشی بکشد و مانند پوستری به دیوار اتاقش بچسبونید و او را تشویق کنید تا از روی پوسترش کلمات اعضای بدن را به انگلیسی برای شما تکرار کند.

۳- یک بازی جالب در رابطه با این موضوع اینه که از فرزندتون بخواین بدون اینکه چیزی بنویسه یا حرفی بزنه کلمه ای که در ذهنش داره رو مرحله به مرحله بکشه و شما به انگلیسی آن کلمه رو حدس بزنید و میتونه این بازی برعکس هم باشه.یعنی شما مرحله به مرحله بکشید و فرزندتون کلمات رو حدس بزنه.

آموزش زبان با استفاده از نقاشی

۴-کودکان به داستان همراه با کشیدن نقاشی علاقه بسیاری دارند. یکی از کتاب های داستان انگلیسی زبان مورد علاقه فرزندتان را بخوانید. سپس او را تشویق کنید تا تصاویر داستانی خود را نقاشی کند و آنها را با استفاده از کلمات و عبارات انگلیسی برچسب گذاری کند.

۵- با فرزندتون درباره ی نقاشی هایی که می کشد به انگلیسی گفتگو کنید. بچه ها در سنین پایین تر قادر به گفتن جمله های طولانی نیستند. بنابراین حتی گفتن جملات بسیار کوتاه و یا گفتن کلمات آن نقاشی هم بسیار تاثیرگذار است. دقت داشته باشید که در این روش تمرین و تکرار بسیار مهم است.

آموزش حروف الفبای انگلیسی به کمک نقاشی

به کمک نقاشی درهای خلاقیت بسیار زیادی به روی ما باز است. یکی از این روش های خلاقانه این است که حروف الفبای انگلیسی رو با کلماتی که با این حروف آغاز میشوند برای فرزندمون نقاشی کنیم و از او بخوایم که آن را رنگ آمیزی کند.در همین حین حروف را به همراه صدای آن و کلمه ای که با آن حرف آغاز می شود را تکرار کند.مانند تصویر زیر

آموزش حروف الفبای انگلیسی با استفاده از نقاشی به کودکان

اینم یه ویدئوی جالب برای ایده گرفتن شما عزیزان و نقاشی با حروف که تقدیمتون میشه.راستی میتونید حروف الفبای انگلیسی رو با پکیج کاربردی حروف الفبای ما هم یادبگیرید.

آموزش اعداد انگلیسی با استفاده از نقاشی

یکی دیگر از مباحثی که میتوان با استفاده از نقاشی به کودکان آموزش داد، آموزش اعداد انگلیسی با استفاده از نقاشی است. در زیر نمونه ای از نقاشی هایی که برای آموزش اعداد به بچه ها هست رو براتون جهت ایده گذاشتم.حتما به یاد داشته باشید که بچه هارو تشویق کنید که در حین نقاشی و رنگ آمیزی کلمات و اعداد رو به انگلیسی تکرار کنند.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی با استفاده از نقاشی کشیدن

برای آموزش قواعد گرامری خاص به بچه ها مثل صفت‌های مقایسه‌ای ، صفت‌های تفضیلی و …..  کشیدن نقاشی‌های چندگانه بسیار کمک می‌کند. مثلا برای یادگرفتن مفهوم «اندازه» در انگلیسی می‌توانید با کشیدن اشیا در سایزهای مختلف و نوشتن big, small, medium بر روی آن‌ها مفاهیم را به کودکان آموزش داد و الگو هارو در ذهن اونها ثبت کرد.به تصویر پایین دقت کنید.

آموزش گرامر زبان انگلیسی با استفاده از نقاشی

و سخن آخر اینکه استفاده از روش های خلاقانه آموزش مثل نقاشی کردن فقط و فقط باعث این میشه که آموزش برای کودکان خیلی سرگرم کننده و لذت بخش تر بشه و کودک احساس نکنه که در معرض آموزش مستقیم هست تا از یادگیری زبان انگلیسی زده نشه.

و در مجموعه پکیج های آموزشی مدرسه خانم خرسه این روش به همراه روش های خلاقانه دیگر بکار برده شده تا یک محیط آموزشی خیلی مفرح و لذت بخشی رو برای کودکان شما در خانه فراهم بکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *