آموزش زبان با فلش کارت ها

می دانیم که روش های بسیار زیاد و متنوعی برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد.اما آموزش زبان با فلش کارت ها یکی از روش های ساده و بسیار کاربردی در این زمینه می باشد.

فلش کارت ها و اهمیت آن ها

فواید استفاده از فلش کارت ها در آموزش زبان انگلیسی به کودکان

۱- چون کودکان نمی توانند به مدت طولانی قدرت تمرکز خود را نگه دارند.بنابراین فلش کارت ها روند یادگیری و آموزش دیدن را برای آن ها بسیار سریع و آسانتر می کند.

۲- فلش کارت ها یادگیری زبان را برای کودکان تبدیل به یک بازی و سرگرمی می کنند.بازی های بسیار زیادی با فلش کارت ها وجود دارند که یادگیری انگلیسی رو برای کودکان بسیار آسان تر می کنند.

۳- وقتیکه هم تصویر و هم کلمه را به کودکان نشان می‌دهیم. در ذهن آن‌ها یک پل ارتباطی بین تصویر و کلمه ساخته می‌شود. بنابراین هر بار که کودک آن شی را در دنیای واقعی هم می‌بیند، کاملا نامش را بخاطر می آورد.

۴- یکی دیگر از فواید فلش کارت ها برای بچه ها این است که سبک وزن و قابل حمل هستند.کوچک و قابل حمل بودن فلش کارت‌ها باعث می شود تا کودک بتواند همه جا آن‌ها را با خود ببرد حتی در مهمونی ها.

۵- بسیار کم هزینه هستند.لازم نیست که همیشه فلش کارت های فانتزی و گران قیمت بخرید.با وسایل ارزان و در خانه میتوانید با ساختن فلش کارت ها همراه با فرزندتون یک محیط سرگرم کننده و لذت بخش برای آموزش زبان به کودکتون فراهم کنید.

طرز ساختن فلش کارت ها

چگونه فلش کارت درست کنیم؟

۱- برای این کار میتوانید از کاغذA4 و یا مقواهای رنگی استفاده کنید.برای آموزش به کودکان مقواهایی که ضخیم باشند بهتره.چون کاغذ معمولا تو دستشون مچاله میشه.آنها را به اندازه هایی مشخص ببرید.۱۲در۷ سانت اندازه مناسبی می باشد.

۲- در یک سمت فلش کارت اطلاعات مهم، توضیحات یا معانی را نوشته و در سمت دیگر، یک یادآور یا اصل کلمه ی مدنظر را بنویسید. برای مثال، یک طرف برگه کلمه انگلیسی و در طرف دیگر تصویر آن را بکشید.

۳- در مرحله آخر فلش کارت‌ها را به صورت موضوعی یا سطح‌بندی شده تقسیم کنید.برای مثال موضوع حروف الفبا،حیوانات،اعداد،سبزیجات و …

آموزش زبان با فلش کارتها

فلش کارت انگلیسی و نحوه ی آموزش با آن به کودکان+بازی با فلش کارت انگلیسی

همانطور که اطلاع دارید علاوه برپکیج های موجود پکیج دیگری به اسم پکیج بازی های مربوط به آموزش زبان انگلیسی هم در حال آماده سازی است.این پکیج شامل حدود ۱۰۰ بازی و ایده برای والدین و معلم های زبان انگلیسی برای تدریس هر چه بهتر زبان است که برای این عزیززان در حال تکمیل شدن هست.

اما باید بدونید که یکی از ابزار های فوق العاده مهم در ایجاد بازی ها فلش کارتها هستند.در زیر قصد دارم که یکی دوتا از این بازی ها رو بهتون معرفی کنم.

بازی اول: What`s missing

یه تعدادی از فلش کارت هایی را که مربوط به درس جلسه ی قبلتون هست رو آماده کنید.این بازی برای دوره ی لغات و به ذهن سپردن اونها خیلی مناسب هستش و جزو بازی هایی هست که خودم هم اکثرا تو کلاس ها انجامشون میدم.

فلش کارت ها رو روی تخته بچسبونید و از بچه ها بخواین که با دقت به اونها توجه کنند و لغات رو به ذهنشون بسپرند.حالا ازشون بخواین که چشم هاشون رو ببندن. یکی از فلش کارت ها رو بردارید و بقیه رو با هم جابجا کنید.حالا از زبان آموز ها بخواین که چشمشون رو باز کنند و حدس بزنند که کدوم فلش کارت حذف شده. هرکس که سریعتر بتونه حدس بزنه، برنده بازی هست.

بازی دوم: بازی پانتومیم

بازی پانتومیم از جمله بازی هایی است که در همه زمینه ها طرفدارهای خودش را دارد.یکی از موارد کاربرد پانتومیم بازی با فلش کارت ها است.در این بازی مجموعه ای از لغاتی را که قرار است دوره کنید را در نظر بگیرید،سپس یکی را انتخاب کرده و برای زبان آموز پانتومیم مربوط به آن را بازی کنید.زبان آموز شما باید لغت مود نظر را حدس بزند.

و در آخر توی پکیج های دوزبانگی و پکیج الفبای مدرسه خانم خرسه هم کلمات جدید برای بچه ها فراوون هست.پس میتونید با استفاده از فلش کارتها و بازی هایی که تو پکیج بازی براتون میزارم کاری کنید که این لغات به راحتی ملکه ذهن کودکان دلبندتون بشه.

هر سوالی هم داشته باشید میتونید از راه های ارتباطی مختلف که تو قسمت تماس با مای سایت هست از خانم خرسه بپرسید تا در کمترین زمان ممکن پاسخ شما داده بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *