بهترین سن یادگیری زبان در کودکان

این نکته مهم رو بدونید که بهترین سن یادگیری زبان به کودکان از سنین پایین صورت میگیره.هر چقدر که آموزش زبان به کودکانتان رو از سنین پایین تری شروع بکنید.فرزند شما شانس بیشتری برای کسب مهارت بیشتر در آن زبان رو خواهد داشت.

بچه ها از ابتدای زندگی تا سن ۸ سالگی در حال یادگیری زبان مادریشون هستند. اگر در همین سن زبان دوم نیز به آن‌ها آموزش داده شود، مهارت بیشتری در صحبت کردن و مکالمه به آن زبان پیدا می‌کنند. نکته بسیار بسیار مهم اینه که آموزش زبان دوم قبل ار سن مدرسه به بچه ها باید به صورت غیرمستقیم باشه.همراه با بازی و آهنگ و سرگرمی و تفریح.

بهترین سن برای آموزش زبان به کودکان

چه سنی بهترین سن آموزش زبان درکودکان است؟

نتیجه تحقیقات وتجربه های خودم نشون داده شده که بهترین سن آموزش زبان انگلیسی به کودکان بین سنین ۲ تا حداکثر ۱۲ سال هستش.کودکانی باید از سنین پایین یادگیری زبان دوم رو شروع کنند. تا مهارت‌هایی مثل خلاقیت و انعطاف‌پذیری ذهنی نسبت به دیگر هم سن و سال‌هایشان از خود نشان دهند.

کودکان درسنین ۲تا۵ سال ممکن است اندکی زبان دوم هم یاد بگیرند. اما نتیجه دلخواه پدر و مادر را نخواهند گرفت. همچنین کودک نباید در این سن با جو آموزشی کلاس زبان و استرس موجود در آن مواجه شود.چون ممکن است به کلی از آموزش زبان دلسرد شود.

در این سنین بهتر است پدر و مادر با استفاده از متدهای آموزش کودکان در خانه که در پکیج های دوزبانگی و الفبای ما فراهم شده، کلمات ساده و الفبای انگلیسی را به فرزند خود بیاموزند.

چرا باید از سنین پایین دو سه سالگی آموزش زبان به کودکان رو آغاز بکنیم؟

چون هر چقدر سن بالاتر برود، تسلط کودک به زبان مادری بیشتر شده ودر آن زمان تسلط به یک زبان دوم سخت‌تر خواهدشد.

اما شاید عده‌ای تعجب کنند که چطور امکان داره زمانی که هنوز کودک به زبان مادری خود تسلط نداره زبان دوم رو آموزش ببینه؟

محققان بر این باورند که توانایی ذاتی یادگیری در ۳ تا ۴ سال اول زندگی باعث میشه که یادگیری زبان دوم بسیار آسون تر بشه. طبق مطالعات ۵۰ درصد توانایی ما برای یادگیری در ۴ سالگی است.۳۰ درصد دیگر در ۸ سالگی ایجاد خواهدشد. به همین دلیل هر چه آموزش زبان به فرزند دلبندتان را زودتر آغاز کنید، قطعا نتیجه بهتری از آن دریافت خواهیدکرد.

نحوه آموزش زبان به کودکان در سنین پایین چگونه باید باشد؟

همانطور که گفته شد در این سنین آموزش باید کاملا غیرمستقیم و همراه با بازی و تفریح و سرگرمی باشه.شما باید این آموزش را در خانه و به دور از کلاس های زبان که باعث استرس و اضطراب بچه ها میشه انجام بدید. تا بچه ها بعد ها از زبان و یادگیری اون متنفر نشوند.

اگر با این روش که نتیجه تجربه و آزمون و بررسی خودم تو این زمینه هستش موافقید. باید بدونید که پیش از هر چیز باید صبر و شکیبایی بسیار زیادی از خود نشان دهید.هر برخورد اشتباه شما ممکنه در ناخودآگاه کودک شکل بگیره و کودک رو در آینده نسبت به یادگیری زبان انگلیسی متنفر بکنه.

همانطور که قبلا هم گفتم کودکان تا دو سال، فقط در معرض گوش دادن به زبان مادری هستند. همین موضوع باعث می‌شه که ناخودآگاه به زبان مادری حرف بزنند. به همین خاطر از این موضوع می‌توان به خوبی به اهمیت مهارت شنیداری در کودکان پی برد.

پس کودکان تا سن دوسالگی صرفا دریافت‌کننده زبان هستند. پس از آن آرام آرام کودک شروع به صحبت کردن می‌کنند.تا زمانی که وارد پیش‌دبستانی و مدرسه شود و با صدای حروف و شکل کلمات آشنا شود.

بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که بهترین روش برای یادگیری زبان دوم به کودکان، به همان شیوه یادگیری زبان مادری است.

میدونید که یکی از پکیج های اصولی تو این زمینه پکیج کاربردی و آزمایش شده دوزبانگی هستش. که در سه سطح ساده و متوسط و پیشرفته تقدیم شما میشه. تا با خیال راحت و بدون نگرانی مسیر دوزبانگی فرزندتون رو آغاز بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *