تاثیر دوزبانگی در هوش و یادگیری کودکان

یکی از مزیت های یادگیری زبان دوم در سنین پایین تاثیر دوزبانگی در هوش و یادگیری کودکان هست. که توی این مقاله میخوام مفصل راجع به تاثیرات اون و مزایای دوزبانگی باهاتون صحبت بکنم.

مزایای دوزبانه بودن کودکان

۱- تقویت حافظه مهم ترین تاثیر دوزبانگی در هوش و یادگیری کودکان

یه بخش بزرگ از یادگیری زبان مربوط به حافظه هستش. تحقیقات ثابت کرده که افرادی که دوزبانه و یا چند زبانه هستند حافظه بسیار بهتر و قوی تری نسبت به افراد تک زبانه دارند. چون دوزبانه بودن در واقع ماهیچه های مغز رو قوی میکنه و به تقویت حافظه بسیار کمک میکنه.

۲- افزایش توانایی برای یادگیری زبان سوم

کودکانی که دوزبانه می شوند به راحتی می توانند به زبان سوم و یا زبان های بیشتر هم تسلط پیدا کنند.چون زبان ها همدیگر رو تقویت می کنند و باعث میشن تا مهارت های آواشناسی و صرف و نحو تقویت بشه.

۳- افزایش فرصت های شغلی برای کودکان دوزبانه

کاملا به این موضوع آگاه هستید که در اکثر شغل ها تسلط به زبان دوم به خصوص اگر که زبان انگلیسی باشه چقدر مزیت به شمار میاد. یکی از مواردی که میتونه شما رو نسبت به رقیب شغلیتون جلو بندازه تسلط به زبان انگلیسی هستش. با آموزش زبان انگلیسی به کودکانمان در واقع روی آینده شغلیشون سرمایه گذاری کردیم.

افزایش فرصت های شغلی برای کودکان دوزبانه

۴- عملکرد اجرایی بالا چهارمین تاثیر دوزبانگی در هوش و یادگیری کودکان

مهارت های عملکرد اجرایی، که شامل استدلال، برنامه ریزی و حل مسئله میشه. مطالعات نشان داده که کودکان چندزبانه معمولا مهارت های عملکرد اجرایی بهتری در مقایسه با کودکان یک زبانه دارند. این توانایی ها تو زمینه مهار احساسات و دقت و نظارت خیلی زیاد خودش رو نشون میده. شاید دلیلش هم تعویض مداوم زبانها در یک خانواده دوزبانه است.

۵-مهارت های ارتباطی بالا از تاثیرات دیگر دوزبانگی در هوش و یادگیری بچه ها

کودکان دوزبانه در مقایسه با کودکانی که فقط یک زبان بلدند، بیشتر در معرض تجربیات اجتماعی متنوع هستند.به همین دلیل کودکان چندزبانه اغلب نظرات و ایده های بهتری دارند و نظرات و ایده های دیگران را هم بهتر درک می کنند و در ارتباط برقرار کردن با دیگران بسیار قوی تر عمل می کنند.

۶- کودکان دوزبانه خیلی کمتر به بیماری های فراموشی و آلزایمر مبتلا میشوند

کودکان دوزبانه دارای کنترل ذهنی بیشتری در حین استفاده از زبان های مختلف هستند. به همین دلیل تمرکز بالاتری دارند و بیشتر مغزشون رو ورزش میدن و مغز دائما در حال ورزش کردنه.پس باعث میشه که نسبت به بقیه کمتر به بیماریهای فراموشی و آلزایمر مبتلا بشن.

۷- افزایش توانایی کودکان در یادگیری زبان سوم و حتی زبان های بیشتر

طبق تحقیقات اخیر، کودکان چندزبانه در مقایسه با تک زبانه ها، راحت تر می تونن زبان های جدید رو بیاموزند. یادگیری چند زبان هم در فرآیند یادگیری یک زبان جدید کمک کننده است. همچنین زبان مادری رو تقویت میکند. در واقع میتوان گفت زبان ها همدیگر را تقویت می کنند وباعث تقویت مهارت های آواشناسی و صرف و نحو نیز می شوند.

۸- ایجاد فرصت های جدید اجتماعی برای کودکان

دو زبانه بودن می تواند دوستان بیشتری را برای کودکان شما پیدا کند. همچنین به معنای فرصت های بیشتر برای دیدار با افراد جدید و لذت بردن از سرگرمی ها و فعالیت های مختلف برای فرزندان شما باشد. امکان برقراری ارتباط با افرادی با فرهنگ های دیگر یک مزیت بزرگ اجتماعی است. همچنین می تواند درهای بسیاری را برای کودکان دلبند شما در زندگی باز کند.

۹- تاثیر دوزبانگی برپیشرفت تحصیلی فرزندان شما مهم ترین تاثیردوزبانگی در هوش و یادگیری بچه ها

یکی دیگه از مزیت های خیلی بزرگ دوزبانه شدن فرزند شما اینه که در مسیر تقویت حافظه و هوش اونها باعث پیشرفت تحصیلیشون در همه ی زمینه های درسی شون هم میشه و چی از این بهتر.

خب عزیزای دلم تو این مقاله کاربردی هم ۹ تا از مزیت ها و تاثیر های مثبت دوزبانگی رو برای بچه های عزیزتون بیان کردم که با خیال راحت و بدون دغدغه و نگرانی آموزش به فرزندانتون رو آغاز بکنید و بدونید که توی این مسیر پرپیچ و خم ولی لذت بخش مجموعه مدرسه خانم خرسه همیشه پشتیبانتون هست. تا هر کجا که به مساله و مشکلی برخورد کردید به راحتی اون مشکل رو براتون حل بکنه.

پکیج های مجموعه مدرسه خانم خرسه و میزان تاثیرشون در آموزش دوزبانگی

برای شروع مسیر دوزبانگی فرزندانتون با پکیج های دوزبانگی و پکیج الفبای مجموعه خانم خرسه با سه ماه پشتیبانی مستقیم و آپدیت های رایگان با ما همراه باشید تا این موضوع تبدیل به یک مسئله ی لذت بخش برای شما و فرزندانتون بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *