روش خلاقانه تدریس انگلیسی با استفاده از عروسک ها به کودکان

همانطور که در مقاله های قبلی هم گفتم آموزش زبان انگلیسی به کودکان به خصوص در سنین پایین ترباید کاملا غیر مستقیم باشد.تا کودکان از یادگیری زبان دوم زده نشوند.به همین دلیل باید از روش های خلاقانه برای آموزش به کودکان استفاده کرد.روش خلاقانه تدریس انگلیسی با استفاده از عروسک ها به کودکان یکی از این روش ها است.

روش خلاقانه تدریس انگلیسی به کودکان

استفاده از عروسک های نمایشی، روش خلاقانه تدریس انگلیسی

یکی از ایده های مهمی که در زمینه شروع تدریس خودم به ذهنم رسید،استفاده از عروسک های نمایشی بود.همچنین به این موضوع فکر کردم که اکثر بچه ها چه پسر و چه دختر به کدوم کاراکتر کارتونی علاقه بیشتری دارند.

در نهایت به کاراکتر تام و جری یا همون موش و گربه رسیدم.که خداروشکر با استقبال زیاد بچه ها همراه شد. حتی تام و جری رقیب خانم خرسه هم شدند و بعضی از بچه ها کاراکتر تام و جری رو بیشتر از خانم خرسه دوست داشتند.

کودکان به وسایلی مانند عروسک علاقه بسیاری دارند. با استفاده از عروسک ها و اجرای نمایش های مختلف به راحتی مکالمه صحیح و برقراری ارتباط با دیگران را میتوان به آنها آموزش داد. یکی از کاربردهای مهم عروسک های نمایشی برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی به کودکان می باشد.

ویدئوی زیر را در رابطه با این موضوع ببینید.

نکات استفاده از عروسک های نمایشی در تدریس

۱-این نکته را به یاد داشته باشید که کودکان عروسک ها رو زنده می دانند.به همین دلیل ارتباط چشمی بین کودک و عروسک رو همیشه رعایت بکنید.

۲-به کودک خود این نکته را یادآوری کنید که این عروسک یک مهمان خارجی است. که به زبان انگلیسی صحبت می کند.به این روش کودک شما هم سعی می کند که با عروسک به زبان خودش صحبت کند.

۳-عروسک ها میتونن موسیقی و حرکاتش رو جالب تر کنند. هم چنین به بچه ها حرکت کردن و کلمات را با استفاده از آهنگ های جدید یاد بدهند.به همین دلیل در پکیج دوزبانگی ما در حدود ۳۰ درصد آهنگ ها از شخصیت خانم خرسه به همراه تام و جری استفاده شده.

روش تدریس خلاقانه انگلیسی در پکیج دوزبانگی

۴-بچه ها میتونن از عروسک های نمایشی برای داستان سازی، سناریو سازی یا راه حل های خلاقانه برای حل مشکلاتشان استفاده کنند.

۵-میتوانید از عروسک های نمایشی برای افزایش مهارت های حرکتی و تمرین های رشدی بچه ها استفاده کنید.

۶- توجه کنید که در انتخاب نوع عروسک نمایشی خیلی دقت داشته باشید.کودک باید با عروسک ارتباط بگیره و اون رو دوست داشته باشه.اگر دیدید که کودکتون از عروسکی خوشش نیومد و یا ازش ترسیده فورا اون رو کنار بزارید.

۷-از کودکتان بخواهید کلماتی را که از پکیج های دوزبانگی و الفبا یاد گرفته رو با عروسک خود تمرین کند. کودک به‌صورت عادی کلماتی را که می‌شنود برای عروسک تکرار می‌کند و این کار نوعی تمرین و تکرار برای او است.

۸-عروسک می‌تواند به کودک برای یادگیری زبان کمک کند اما عروسک کاربردهای دیگری نیز برای کودک دارد. برای مثال عروسک باعث افزایش خلاقیت و قدرت ذهنی کودک می‌شود که این مورد نیز به‌صورت غیرمستقیم باعث افزایش قدرت یادگیری کودک می شود.

یادگیری زبان با استفاده از عروسک ها

۹-وقتی سوالی از کودکتان می ‌پرسیدو می ‌بینید که نمی داند چطور جواب بدهد. از عروسک بپرسید تا پاسخ او را بشنود. این کار به آن ها اعتماد به نفس می دهد تا جواب بدهند.

۱۰-ما می‌توانیم اشتباهات عروسک را هم تصحیح کنیم، این کار باعث می شود کودک از اشتباه جواب دادن نترسد و حتی می‌توانیم با هم بخندیم.

نتیجه گیری روش خلاقانه تدریس انگلیسی

در این مقاله توضیح دادیم که عروسک های نمایشی به دلیل ماهیت آموزنده‌ای که دارند. باعث افزایش قدرت یادگیری کودکان می‌شوند.

با استفاده از عروسکها می‌توان کلمات و مکالمات جدید در زبان انگلیسی را به کودکان آموزش داد. همچنین، بازی‌کردن با عروسک ها باعث تقویت ذهن فرزندانمان و در نتیجه افزایش قدرت یادگیری آنها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *