آموزش زبان انگلیسی با کاردستی و خلاقیت و خمیر بازی

همیشه گفتم و میگم که آموزش زبان به کودکان باید کاملا غیرمستقیم و همراه با بازی و سرگرمی باشه.آموزش زبان انگلیسی با کاردستی و خلاقیت یکی از موضوعاتی است که امروزه بسیار مورد توجه مدرسین زبان قرار گرفته.

آموزش زبان به کودکان با کاردستی

یکی از نکاتی که در حین آموزش به فرزندانمان باید بدانیم این است که کودکان خیلی سریع خسته می شوند.پس اگر کمی خلاقیت را چاشنی آموزشمون بکنیم اونها با لذت و سرگرمی بیشتری جذب آموزش میشن.

درست کردن کاردستی در حین تدریس به کودکان باعث پرورش خلاقیت، اعتماد به نفس، تفکر و تخیل، افزایش دقت، هماهنگی حواس و همکاری مشارکتی با یکدیگر می شود.

آموزش زبان انگلیسی با کاردستی به بچه ها

آموزش زبان انگلیسی با کاردستی برچسب زنی

یک راه عالی برای به خاطر سپردن لغات جدید انگلیسی برچسب زنی است.حالا اینکه برچسب زنی چیه و چجوری باید اونها رو با بچه ها درست کنیم رو بهتون توضیح میدم.

وقتی میخواهید نام چیزهای مختلف را به کودک یاد دهید میتوانید از کودکان بخواهید برای آنها برچسب درست کنند. این کار باعث تحرک و صحبت و لذت و سرگرمی در کودکان شما می شود.

پس از تهیه چندین برچسب یک تصویر از محیطی که برچسبها به آن مربوط می شود فراهم کنید. از کودک بخواهید هر برچسب را به تصویر مربوطه بچسباند. ( برای مثال عکس جنگل برای تصویر درخت وحیوانات جنگل ، عکس مدرسه برای تصویر معلم و دانش آموز و کلاس درس و … )

برچسب ها را میتوانید با پونز یا آهن ربا یا چسب بچسبانید.همانطور که گفتم استفاده از برچسب ها همراه با یک پروژه کاردستی کودک را کاملا درگیر کرده و بهتر معنی واژگان در ذهن فرزند شما باقی می ماند.

همانطور که نقاشی جزو یکی از روشهای آموزشی مهم هست کاردستی هم به همان میزان اهمیت بسیار زیادی دارد. در قسمت زیر یکی از کاردستی هایی رو که در پیج هم قرار دادم میزارم براتون.

توی این ویدئو با وسایل ساده ای که همه تو خونه داریم یک کاردستی کاربردی درست کردیم. که به وسیله اون بچه ها کلمات ۴ حرفی رو تو ذهنشون دوره میکنند.این کاردستی به درد بچه های ۷ تا ۱۲ سال میخوره.

آموزش زبان به کودکان با استفاده از خمیر بازی

یکی از ایده‌های سرگرم‌کننده‌ برای دعوت از بچه‌ها به یادگیری و آموزش خمیر بازی است.که خودم توی کلاس های آنلاین و حضوری بسیار زیاد از خمیر بازی برای تدریس استفاده میکنم.خمیر بازی احساس خوبی به کودک می دهد.هم چنین خمیر بازی باعث افزایش خلاقیت کودک و تقویت هماهنگی دست ها نیز می شود.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با خمیر بازی

آموزش حروف الفبای انگلیسی با استفاده از خمیربازی

یکی از ساده ترین مواردی که می توانید با فرزند خود با خمیر بازی بسازید حروف الفبای انگلیسی است.در این حین فرزند شما هم سرگرم می شود و هم با حروف الفبای انگلیسی آشنا می شود.

آموزش زبان انگلیسی با کاردستی و خمیربازی

فواید استفاده از خمیر بازی در کودکان برای آموزش زبان انگلیسی به آنها

۱-ایجاد مهارت های حرکتی ظریف

بازی با خمیر باعث تقویت عضلات و ماهیچه‌های کودکان می شود و معمولا نگرانی ای در جهت داشتن خطر در حین بازی برای آنها نیست(مثل زمین خوردن و افتادن ).

۲-باعث ایجاد آرامش در کودکان می شود

بازی با خمیر باعث کاهش تنش و رقابت میان کودکان و بهبود تمرکز می‌شود. با فشار دادن خمیر کودکان مقداری از انرژی خود را تخلیه کرده و به آرامش می‌رسند.

۳- باعث ایجاد خلاقیت در کودکان می شود

فرزند شما در هر سنی که باشدبا ترکیب خمیر بازی‌های رنگی، اشیای مختلف را می سازد. این کار باعث افزایش قدرت تصورات و خلاقیت کودکان می شود.

آموزش زبان انگلیسی با کاردستی

۴-هماهنگ شدن چشم ها و دست ها

کودکان در حین کار با خمیر بازی از وسایل مختلف استفاده می کنند. این کار باعث هماهنگی چشم ها و دست های آن ها می شود. برای مثال با استفاده از یک کارد پلاستیکی خمیر را ازوسط به دونیم تقسیم میکند و یا با استفاده از وردنه خمیر را به حالت صافی در می آورد.

۵-تقویت مهارت های اجتماعی

معمولا گودکان دوست دارند که در کنار دوست و یا خواهر و برادر و مادر و یا پدر با خمیر بازی کنند.حتما تا جایی که میتوانید در این کار با او همکاری کنید.آنها معمولا ایده هایی که در ذهنشان است را با دیگران تقسیم کرده و آنها را می سازند.این کار باعث افزایش مهارت خلاقیت و روابط اجتماعی کودکان می شود.

۶-افزایش سطح دانش و علم کودکان

خمیر بازی باعث افزایش علاقه‌ کودکان به یادگیری و آموزش می‌شود. خمیر بازی ابزار مناسبی برای آموزش حروف الفبای انگلیسی،اعداد، رنگ ها و… می باشد.

۷- کاهش وابستگی به بازی های موبایلی از فواید آموزش زبان انگلیسی با کاردستی و خمیر بازی

در دنیای امروزی که اکثرا بچه ها وابسته به موبایل و بازی های موبایلی نامناسب هستند، خمیر بازی وسیله ای بسیار کاربردی است تا از میزان این وابستگی در بچه ها بکاهد.همینطور بازی با خمیر بازی همراه با یک دوست و همراه باعث می شود که بچه ها از گوشه گیری و انزوا هم به دور باشند.

آموزش پکیج دوزبانگی و الفبا با استفاده از خمیر بازی

در آخر شما میتوانید ویدئوهای پکیج دوزبانگی و الفبا رو برای بچه ها پخش بکنید. ازشون بخواید با خمیر بازی کلمات جدیدی رو که یاد گرفتند رو درست بکنند.با این کار هم سرگرم میشند و هم روند یادگیریشون فوق العاده بالاتر میره.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *